Markedsføring af Færøerne

At markedsføre et helt land, er et stort ansvar. Når det er ens eget land, bliver det også en stor ære.
Læs mere

Bomærket er kunstnerisk, abstrakt og åbent for fortolkning.

Den mest indlysende henvisning er vædderen, men også bølge, trompetsnegl, vikingestævn, uld og den færøske dans har givet inspiration til formen på bomærket.

– Det er meget mere klart nu hvad Færøerne har at tilbyde, end det nogensinde før har været.

– Færøernes nye desitnationbrand med un-ordene rammer plet. Dagens turister søger nye oplevelser, noget som andre ikke har oplevet og som ikke er at finde andre steder.


Anders Stenbakken, Visit Greenland, í interview med avisen "Sosialin".

At brandingsfilmen hos Visit Faroe Islands har vundet fem internationale priser i år (2014) er ikke så underligt.

Styrken med jeres film er nemlig den, at filmen virkelig giver folk lyst til at rejse til jeres land.  

Rupert Parker, del af juryen i Art&Tur Festival í Porto 2014. Journalist og producer for bl.a. National Geographic Traveller, Discovery og BBC.

Bomærket er kunstnerisk, abstrakt og åbent for fortolkning.

Den mest indlysende henvisning er vædderen, men også bølge, trompetsnegl, vikingestævn, uld og den færøske dans har givet inspiration til formen på bomærket.